Om du upplever problem på den här webbplatsen får du gärna ringa +46 (0)850 513 750 eller använda FlixBus Google Assistant-appen.

Högt tryck på julresor - FlixBus sätter in 15 000 extraplatser i hela landet

FlixBus sätter in fler bussar under julledigheten

Högt tryck på julresor - FlixBus sätter in 15 000 extraplatser i hela landet

FlixBus vill att alla kommer hem i jul och sätter därför in 300 extra avgångar i hela Sverige under julledigheten. För de resande som inte har bokat biljetter till julfirandet börjar det bli dags att agera. Biljetter på de populäraste resdagarna går snabbt åt.

Nu är det mindre än tre veckor kvar till jul och resebokningarna har tagit fart. FlixBus förstärker sina julresor med ytterligare 300 avgångar vilket motsvarar 15 000 extraplatser i hela Sverige. Turtätheten ökas redan fredagen den 20e december och kommer att förstärkas t.o.m. den 5e januari. Den 22a och 23e december samt den 26e och 27e december väntas bli mest reseintensiva kring jul.

- Vi vill att så många som möjligt ska komma hem smidigt till och från julfirandet med nära och kära. Som alltid kring Julen är efterfrågan på resor hög och som bussbolag har vi förmånen att vara flexibla och öka avgångarna, säger Jelena Jovanovic presschef för FlixBus Sverige. FlixBus har därför lagt till fler resor på många populära förbindelser och uppmanar våra resenärer att vara ute i god tid för att få sin plats på bussresan med avgångstiden som passar dem bäst.

FlixBus försäljningsstatistik visar att bokningstrycket är 70% högre i år jämfört med samma period föregående året. Medvetenheten bland resenärerna om risken för platsbrist tros vara en anledning till att fler köper sin resa tidigare.- Vi ser att biljetter på populäraste resdagarna går snabbt åt. Ett tips inför julen är att även boka hemresan i god tid för att få det bästa möjliga priset och plats på bussen med avgångstiden som passar kunden bäst, berättar Jelena Jovanovic.

Alla biljetter finns redan ute till salu och kan med fördel köpas på FlixBus.se eller i appen – på så sätt får resenärerna de mest prisvärda biljetterna. Dessutom finns även biljettköp tillgängligt på plats i FlixBus egna butiker i Cityterminalen (Stockholm) och Nils Ericson terminalen (Göteborg) samt hos Pressbyrån och 7-Eleven runt om i landet.