
Om du upplever problem på den här webbplatsen får du gärna ringa +46 (0)850 513 750 eller använda FlixBus Google Assistant-appen.
Om man vill utforska Europa, olika arkitekturstilar, lokala maträtter, nattlivspulsen, nyårsfirandet och julstämningen i olika länder finns nu ett nytt resekoncept ute på marknaden. En InterFlixbiljett gör det möjligt att skräddarsy vinterresan och besöka 5 valfria städer i hela Europa för en tusenlapp.
InterFlix är en populär ”bussluffarbiljett” riktad till alla som drömmer om ett prisvärt sätt att resa och upptäcka världen. Biljetten kostar 99€ och passagerarna får en unik reseupplevelse där de själva skräddarsyr turen med vilka 5 städer i Europa de vill besöka. Utbudet är brett och omfattar cirka 1700 destinationer i de 28 europeiska länder som idag trafikeras av FlixBus gröna bussar.
”Vi var inspirerade av tåget, särskilt nu efter uppstarten av FlixTrain och ville erbjuda våra resenärer ett budgetvänligt och enkelt sätt att ta sig runt i Europa. Det är ett perfekt resetillfälle under vinterledigheten eller innan skolan drar igång. En av FlixBus stora fördelar är att vi har många bra förbindelser även till mindre städer vilket skapar en autentisk känsla och ett utbud bortom de vanliga turisterbjudandena.” –säger Jelena Jovanovic presschef för FlixBus Sverige.
En biljett, 5 resor: Så använder du Interflix
När kunden köper en InterFlixbiljett får man 5 voucherkoder via e-mail. Samtliga fem resor måste göras inom tre månader från inköpsdagen och gäller för alla direktförbindelser på hela FlixBus internationella linjenät. Med biljetten går det också att kombinera resor med FlixTrain inom Tyskland.
InterFlixbiljetten är personlig och kan inte överlåtas. Ombokningar av destinationer och avgångstider är möjliga och resenären får ta med sig ett handbagage och en större väska gratis. Mer information om bokning och resevillkor finns på www.interflix.flixbus.com och biljett för varje resa bokar man med voucherkoder, precis som vanligt, via Flixbus hemsida www.flixbus.se och FlixBus-appen.
Från startup i Tyskland till marknadsledande i Sverige och Europa
FlixBus grundades 2013 med frågan: Hur startar man ett bussbolag i vår digitala tid? På endast fem år har företaget etablerat sig som Europas största bussbolag för långdistansresor med närvaro i 28 länder tack vare en skalbar affärsmodell och stark närvaro online. Företagets affärsmodell bygger på partnerskap med lokala bussbolag som sköter driften av bussar, medan FlixBus ansvarar för nätverksplanering, marknadsföring, försäljning och utveckling – mer likt ett techbolag än ett traditionellt bussbolag. FlixBus startade inhemska anslutningar i Sverige under 2017 och har lyckats att kontinuerligt växa antalet passagerare genom nya samarbeten med lokala bolag. FlixBus förvärvade den 2:a maj i år Swebus och kan ge de bästa erbjudandena förlångväga bussresor.
Inspiration: Besök 5 städer från Malmö
InterFlix erbjuder många olika resekombinationer efter ens egna preferenser och önskemål. Här kommer ett ruttförslag för Malmöbor som vill besöka trendiga storstäder men samtidigt spara in pengar på enstaka hotellnätter.
InterFlix är ett erbjudande till resenärer i alla åldrar och passar allas budget– du väljer helt själv hur du vill lägga upp resan och med vem. 2019 står precis runt hörnet – dags att börja planera din InterFlix!