Umeå kommer närmare Europa - Nytt samarbete med Ybuss

FlixBus

Umeå kommer närmare Europa - Nytt samarbete med Ybuss

FlixBus europeiska nätverk med fler än 2000 resmål har nu fått sin allra nordligaste destination– Umeå! Från och med den första oktober kan Umeåborna boka direktresor till Stockholm i FlixBus appen eller bokningssajten. De nya linjerna är ett nytt och efterlängtat samarbete mellan FlixBus och Ybuss. Samarbetet innebär att ett ytterligare trettiotal svenska städer läggs till i FlixBus nätverk. Samarbetet öppnar för bussförbindelser från Västerbotten och VästerNorrland till Stockholm, Köpenhamn, Amsterdam, Paris, Dubrovnik eller för den som har lite mer tid hela vägen till Malaga i Spanien.

Stockholm, 1a oktober 2018 – FlixBus europeiska nätverk har fått en sin nordligaste destination– Umeå! Från och med den första oktober 2018 kan Umeåborna boka direktresor till Stockholm i FlixBus appen eller bokningssajten. De nya linjerna är ett nytt och efterlängtat samarbete mellan FlixBus och Ybuss Samarbetet innebär att ytterligare ett trettiotal destinationer läggs till i FlixBus nätverk som agerar återförsäljare för Ybuss.

– I höst satsar vi extra på en linje som körs av Ybuss mellan Stockholm och Umeå, och går igenom orter som Härnösand, Sundsvall och Gävle, säger Jelena Jovanovic, presschef på FlixBus Sverige. FlixBus sätter löpande in fler destinationer där vi ser att resandet är populärt och där vi kan erbjuda ett prisvärt och enkelt sätt att ta sig hela vägen fram.

FlixBus och Swebus har blivit ett varumärke och integrerar bägge företagens bussnätverk för att skapa marknadens starkaste erbjudande för långväga bussresor i Sverige. Tidigare sålde Swebus resor med Ybuss och idag erbjuder FlixBus motsvarande destinationer via sina bokningsplattformar. För Umeåbor betyder det att de får tillgång till resor till fler än 2000 destinationer i 28 länder i Europa.

FlixBus är Europas största expressbussoperatör och Sverige är vår nästa nyckelmarknad. Vår ambition är att förvalta Swebus goda rykte och vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Ybuss och att föra Umeå i norr närmare Europa, hela vägen ner till Marbella och Malaga i syd! berättar Jelena Jovanovic presschef för FlixBus Sverige.

Fakta om de 2 nya linjerna i regi av Ybuss: