Hantera min bokning

Hantera min bokning är en plattform där du enkelt kan hantera all din boknings- och reseinformation och hämta all dokumentation och ombordstigningsbiljetter.

På Hantera min bokning kan du:


Observera: Flix tar ut en serviceavgift för att investera ytterligare i kundinriktade verktyg som förbättrar resekomforten, t.ex. "Hantera min bokning/självbetjäningsverktyg för att ändra resor eller lägga till bagage". För mer information, se https://www.flixbus.se/allmanna-villkor.

Ändra kontaktinformation för passagerare

Vi vill se till att din kontaktinformation är uppdaterad så att du kan göra dina ändringar gratis. Glöm inte att lägga till ditt telefonnummer så att du kan få uppdateringar om resan via SMS.

För att ändra en passagerares namn, klicka på ”Redigera/Ta bort passagerare”.
För att ändra huvudpassagerares kontaktinformation, klicka på ”Ändra kontaktinformation”.

Om något skiljer sig från din ursprungliga bokning kan du behöva betala för att redigera passagerarens uppgifter. Biljetterna kan inte överlåtas. För att ta bort en passagerare, markera ”Avboka resa/resor”.

Boka om resan till ett nytt datum eller en ny tid

För att ändra datum eller tid för din resa, klicka på ”Ändra avgångsdatum/tid” och godkänn det nya alternativet. Tänk på att avgångstiden måste vara minst 15 minuter från tidpunkten för din bekräftelse. För att välja ett nytt avgångs- eller ankomstresmål måste du avboka din resa och boka en ny.

Beroende på den nya resan kan du behöva betala för biljettpriset, eller så får du pengar tillbaka om den nya resan är billigare. Du kan bara boka om en resa åt gången.

Ändra/lägg till sittplatser och extra bagage

Du kan reservera en sittplats med extra komfort eller se till att ni alla sitter tillsammans vid en gruppbokning. Du kan när som helst lägga till nytt incheckat bagage eller specialbagage.

Alla ändringar är beroende av resans tillgänglighet.

Avboka din reservation

Om du måste avboka din resa eller en del av den, kommer återbetalningsalternativ att presenteras i enlighet med de förhållanden som gäller på den marknad du reser.

För att avboka hela eller delar av din resa, klicka på ”Avboka resa/resor”.
För att ta bort passagerare från din bokning, klicka på ”Ändra/Ta bort resenärer”.
Om du vill ta bort tillagda sittplatser eller bagage klickar du på ”Ta bort bagage/extrabagage”.

Med Flix kan du avboka din biljett upp till 15 minuter före avgång och få full eller delvis återbetalning i form av en värdekod. Se vår avbeställningspolicy här.

Hantera förseningar och avbokningar

Om Flix har avbokat din resa eller är ansvariga för en betydande försening från avgång kan du ha rätt till ytterligare stöd. Hantera min bokning gör att du kan boka om till en annan Flix-resa utan kostnad eller behandla en återbetalning i enlighet med villkoren för landet du reser i.