Om du upplever problem på den här webbplatsen får du gärna ringa +46 (0)850 513 750 eller använda FlixBus Google Assistant-appen.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Uppdatering om COVID-19 – Information till passagerare

Måste jag kontakta FlixBus för att få uppdateringar om min resa?

FlixBus arbetar för att aktivt informera berörda passagerare om det skulle ske några ändringar inför resan. Det finns i nuläget inget behov av att kontakta kundtjänst. Kontrollera att du har angivit en giltig e-postadress och telefonnummer i din bokning så att vi kan hålla dig uppdaterad. Om du inte redan gjort det, lägg gärna till ditt telefonnummer i din bokning här.

Just nu är det många som kontaktar oss via mejl och telefon och därför kan väntetiden vara längre än vanligt. Vi rekommenderar därför att du tar dig en titt på hjälpsektionen högst upp i menyn, där du hittar svar på vanliga frågor.

FlixBus följer utvecklingen för coronavirusets spridning noga och agerar utifrån behöriga myndigheters rekommendationer. Vår största prioritet är våra passagerares och förares säkerhet.
Mer aktuell information hittar du nedan.

Kan jag fortfarande resa med FlixBus?

Resor med FlixBus som just nu är bokningsbara, planeras att köra som vanligt enligt tidtabellerna. Det kan dock förekomma förseningar på enstaka sträckor p g a operativa skäl. Berörda passagerare kommer naturligtvis att bli informerade.

Resor till Norge: Från och med måndag den 16 mars stärker Norge landets gränskontroller och stänger hamnar och flygplatser. FlixBus kör till alla våra ordinarie destinationer i Norge, förutom Oslo Gardermoen flygplats. Tillgängliga resor och avgångar finns bokningsbara på våra plattformar. Observera att du som resenär själv ansvarar för att ta reda på vad som gäller för inresa i Norge och att du kan uppvisa nödvändiga ID- och resehandlingar som gränspolisen ber om.

Reserestriktioner i Danmark: På grund av de reserestriktionerna som den danska regeringen infört kommer FlixBus att stänga av samtliga gränsöverskridande förbindelser till Danmark fr.o.m. lördagen den 14 mars kl.12 t.o.m. den 13 april 2020. Observera att detta kommer att leda till störningar och inställda resor på berörda linjer. Vi informerar berörda passagerare kontinuerligt om hur deras resa påverkas, och de kommer att få en tillgodokod med biljettvärdet (ingen avbokningsavgift) som kan användas för senare resa. Vi beklagar de rådande omständigheterna.

Reserestriktioner i Tyskland: På grund av reserestriktioner som införts av den tyska regeringen kommer FlixBus att stänga av sin tjänst i hela Tyskland inklusive gränsöverskridande resor till och från Tyskland tills vidare med start den 17 mars.

Berörda passagerare informeras och kommer att få en tillgodokod för hela biljettvärdet (utan avbokningsavgift) till den e-postadress som angavs vid bokningstillfället. Vi beklagar olägenheterna och hoppas att vi snart får välkomna våra passagerare ombord igen.

Vilka åtgärder tar FlixBus?

Förutom att se till att våra bussar blir rengjorda efter varje resa, följer FlixBus kontinuerligt myndigheternas uppdateringar om gällande rekommendationer och riktlinjer. Vi är beredda på att snabbt kunna agera och implementera behöriga myndigheters nya bestämmelser som berör vår verksamhet.

FlixBus har även implementat påstigning genom bakdörrar, blockering av de två första raderna bakom föraren och passagerare får själva hantera sitt bagage. Dessutom checkas passagerare in genom att uppge sitt namn för att minska direktkontakten.

Vi vill också påminna om vad Folkhälsomyndigheten skriver i sina föreskrifter och allmänna råd under rubriken om det personliga ansvaret som säger att resenärer bör avstå från resande vid minsta känningar av sjukdom. FlixBus även rekommenderar att du håller dig löpande uppdaterad om myndigheternas rekommendationer.

Hur ansöker jag om att få pengar tillbaka för min resa?

Om din resa har blivit inställd pga gällande reserestriktioner, kommer vi att ta kontakt med dig så snart som möjligt och informera dig om återbetalning.
Om du vill avboka en resa på grund av ändrade resplaner, kan du göra det i enlighet med våra avbokningsvillkor här.

Kontrollera att du har angivit en giltig e-postadress och telefonnummer i din bokning så att vi kan hålla dig uppdaterad om eventuella ändringar och hur du ska gå tillväga i så fall.

Var hittar jag uppdateringar?

Denna sida kommer att uppdateras regelbundet i enlighet med nya direktiv från relevanta myndigheter och eventuella ändringar eller begränsningar som rör våra linjer.