Hantera min bokning

Hantera min bokning är en plattform där du enkelt kan hantera all din boknings- och reseinformation och hämta all dokumentation och ombordstigningsbiljetter.

Vi vill se till att din kontaktinformation är uppdaterad så att du kan göra dina ändringar gratis. Glöm inte att lägga till ditt telefonnummer så att du kan få uppdateringar om resan via SMS.

Om något skiljer sig från din ursprungliga bokning kan du behöva betala för att redigera passagerarens uppgifter. Biljetterna kan inte överlåtas. För att ta bort en passagerare, markera ”Avboka resa/resor”.

Tänk på att avgångstiden måste vara minst 15 minuter från tidpunkten för din bekräftelse. För att välja ett nytt avgångs- eller ankomstresmål måste du avboka din resa och boka en ny.

Beroende på den nya resan kan du behöva betala för biljettpriset, eller så får du pengar tillbaka om den nya resan är billigare. Du kan bara boka om en resa åt gången.

Den här ändringen kommer att räknas som en avbokning och i enlighet med våra villkor kommer vi att ta ut avgift för det.

Du kan reservera en sittplats med extra komfort eller se till att ni alla sitter tillsammans vid en gruppbokning. Du kan när som helst lägga till nytt incheckat bagage eller specialbagage.

Alla ändringar är beroende av resans tillgänglighet.

Här hittar du all information och alternativ för att avboka din resa. Du kan avboka hela resan eller delar av bokningen, ta bort passagerare, avboka platsreservation eller extra bagage.

För avbokningar inom 30 dagar från avresedatum tillkommer en avbokningsavgift (se prisöversikt här).

Om Flix har avbokat din resa eller är ansvariga för en betydande försening från avgång kan du ha rätt till ytterligare stöd. Hantera min bokning gör att du kan boka om till en annan Flix-resa utan kostnad eller behandla en återbetalning i enlighet med villkoren för landet du reser i.

Observera: Flix tar ut en serviceavgift för att investera ytterligare i kundinriktade verktyg som förbättrar resekomforten, t.ex. "Hantera min bokning/självbetjäningsverktyg för att ändra resor eller lägga till bagage". För mer information, se https://www.flixbus.se/allmanna-villkor.