Handläggningsavgift prislista

Följande tabell visar gällande handläggningsavgift beroende på vilket transportföretag som avses, tidpunkt för begäran och valuta.

ValutorKodTransportörer: FlixBus DACH och FlixMobilityAlla andra transportföretag*
0 till 7 dagar efter biljettens utgång**>7 dagar efter biljettens utgångOavsett dag efter biljettens utgång
EuroEUR21515
US DollarUSD21717***
Swiss FrancCHF31818
Czech CrownCZK50380380
Hungarian ForintHUF60047004700
Norwegian CrownNOK25150150
Swedish CrownSEK25150150
Bulgarian LevBGN73030
Romanian LeuRON127070
British PoundGBP21414
Polish ZlotyPLN86565
Danish CrownDKK15110110
Serbian DinarRSD20018001800
Bosnian-Herzegovinian Convertible MarkBAM32929
Albanian LekALL25020002000
Ukrainian HrywnjaUAH60440440
Macedonian DenarMKD120900900
Turkish LiraTRY17123123
Brazilian RealBRL129090
Canadian DollarCAD2.502121

Förklaring

*Undantag:

  • FlixBus Polska:
    - Innan resan: Full återbetalning, oavsett valuta.
    - Efter att biljetten har gått ut: Ingen återbetalning, oavsett valuta.

  • Transportörer för FlixBus Rus och FlixBus-Ukraine:
    - 0 till 7 dagar efter biljettens utgång: se priser för alla valutor i kolumnen "0 till 7 dagar efter biljettens utgång" i tabellen ovan.
    - > 7 dagar efter biljettens utgång: ingen återbetalning, oavsett valuta.

  • FlixBus UK Limited som trafikutövare:
    – Efter biljettens utgång: ingen återbetalning i någon valuta.

  • Resor inom Frankrike som utförs av FlixBus France S.A.R.L. som trafikutövare:
    – Efter biljettens utgång: ingen återbetalning i någon valuta.

  • Resor inom Portugal som utförs av FlixBus Portugal Unipessoal LDA. som trafikutövare:
    – Efter biljettens utgång: ingen återbetalning i någon valuta.

  • Transportör Kamil Koc:
    - Efter att biljetten har gått ut: Ingen återbetalning, oavsett valuta.

** Eventuella banköverföringsavgifter läggs på den reducerade avgiften.

*** Observera att bokningar som görs via våra amerikanska webbplatser (domänerna "www.flixbus.com", "es-us.flixbus.com" och "zh-us.flixbus.com") har en policy som ej tillåter återbetalning varken innan avresa eller för ej aviserade biljetter. Undantag endast om transportföretaget är FlixBus DACH, FlixMobility, FlixBus Polska eller FlixBus Rus: i dessa fall är återbetalningspolicyn den som beskrivs i följande tabell och medföljande beskrivning.


Hitta ditt transportföretag

För att ta reda på vilket transportföretag som gäller för din bokade resa, kontrollera pdf-biljetten i din bokningsbekräftelse (som du mottog via e-post kort efter din bokning). Följande skärmdump visar var transportörens namn står på biljetten.

Mer information hittar du i våra allmänna villkor.