Om du upplever problem på den här webbplatsen får du gärna ringa +46 (0)850 513 750 eller använda FlixBus Google Assistant-appen.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Bussresor under Covid-19 pandemin

FlixBus med grön bakgrund

De senaste månaderna har varit en utmaning för oss alla, men vi gör allt vi kan för att ta dig till din destination, tryggt och säkert. Just nu kör vi med reducerat nätverk, som vi justerar kontinuerligt enligt efterfrågan och gällande reserestriktioner. Vi ber dig läsa om våra säkerhetsåtgärder, samt följa våra hygienriktlinjer inför din resa med oss. Du hittar även svar på vanliga frågor på vår dedikerade Covid-19 frågesida.

OBS: Innan din resa, se gärna till att läsa om den senaste uppdateringen på Folkhälsomyndighetens samt Utrikesdepartementets hemsida.

Gröna papper med frågetecken och ett utropstecken i mitten

Hur vet jag om min resa kommer äga rum?

Om det skulle ske några ändringar gällande din resa eller som din resa skulle bli inställd, kommer vi att meddela dig via SMS eller e-post samt ge dig alternativa transportmöjligheter, ombokning eller information om återbetalning. Se därför till att dina kontaktuppgifter är uppdaterade och korrekta, du kan göra ändringar här

Hur kan jag begära återbetalning?

Om din resa har blivit inställd, kommer vi att kontakta dig via e-post med mer information om dina alternativ. Om du inte har möjlighet att genomföra din resa av personliga skäl, kan du avboka din resa här i enlighet med våra bokningsvillkor.

Hur kommer jag i kontakt med kundtjänst?

Just nu är det många som kontaktar oss, därför kan väntetiden vara längre än vanligt. Vi lovar att vi jobbar så snabbt vi kan och vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter på grund av detta. Du hittar kontaktformulär och telefonnummer till kundtjänst här. Vi ber dig dock att ta dig en titt på vår hjälpsida, Covid-19 FAQ samt läsa om våra säkerhetsåtgärder.

En stor dalahäst nuddar nosen mot en liten dalahästs huvud

Vi är måna om din säkerhet.

Vi på FlixBus vill att du ska känna dig trygg när du reser med oss. Därför har vi vidtagit en rad åtgärder som går utöver Folkhälsomyndighetens rekommendationer vad gäller säkerhet och hygien ombord. 

Läs gärna om våra säkerhetsåtgärder här och svar på vanliga frågor på vår Covid-anpassade frågesida här

Vårt ansvar

Rutiner & processer:

  • För att respektera socialt avstånd mellan förare och passagerare, sker incheckning via namn
  • Vi utför grundlig rengöring av FlixBus-butiker och servicediskar
  • Förare har tillgång till hälsoskyddskit (skyddsmasker, handskar)
  • Daglig desinficering av alla bussar
  • Bussarna luftas/ventileras ofta och luftkonditioneringsfiltren byts regelbundet
  • De första raderna bakom föraren är blockerade
  • Bussbelastningsindikator i bokningsprocessen anger bussens beläggning på resan

Ditt ansvar

Inför din resa, tänk på följande:

  • För utrikesresor kan krav på munskydd gälla i destinationslandet (t ex resor till Danmark och Tyskland)*
  • Det är ditt ansvar som resenär att ha alla med all nödvändig dokumentation som krävs för inrikes/utrikesresor*
  • Nys/hosta i armvecket. För din och andras hälsas skull: res endast om du känner dig helt frisk
  • Använd handspriten som finns tillgänglig ombord vid den bakre dörren
  • Ombordstigning sker endast från den bakre dörren
  • Vi ber dig lägga in ditt bagage i bagageutrymmet själv (om du inte har möjlighet att göra det själv, kan du be bussföraren eller stationspersonal om hjälp)

*Läs mer om vilka regler som gäller i destinationslandet här.